So how could rap quench my thirst?

Undrar varför det tog en månad för mig att lyssna på K'naans nya. The Dusty Foot Philosopher var ju magisk. Troubadour visade sig vara lite mer hip hop, lite mer fantastisk. Fast lite mindre visdom, känns det som. På det hela taget, han har inte gjort en dålig låt.

Med Somaliarhymes kring huvudet åkte jag in till Ludvika - såg på snön men K'naan är april och maj och juni och juli så det gjorde inget. Spelade FM med Rasmus, skönt och genuint trevligt som vanligt. Vi är snart klara med vår första säsong i Serie B med Ascoli och Piacenza, och vi börjar få ordning på våra lag. Ser fram emot mer lir inom en snar framtid.

Efter det gick jag 150 meter till Pluto för att sitta i två och en halv timme och samtala om fotboll, England, universitet och oss själv på engelska över några koppar te och nybakade bullar med den gamle Coventrybon Roy Varney - simply put "a friend of the family". En riktig engelsk gentleman.

Eftersom ni hittar originalet på vad som definitivt är Skånes stolthet - min gode vän Andreas blogg - så drar jag till med den versionen där Metallica-gitarristen Kirk Hammett står för liret. K'naan - If Rap Gets Jealous ft. Kirk Hammett.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0