Bring 'em back

Jag har börjat utnyttja att jag kan se varenda jävla match som visas under "TV-matcher" på SvenskaFans. Jag
upplever en fransk renaissance.

När italienarna effektivt tar bort sin fantastiska läktarkultur med lagar och bestämmelser lever den sydländska tifokulturen (den man kan följa på svensk teve) vidare i Frankrike. När Toulouse och Paris Saint-Germain marscherade ut sida vid sida klockan nio ikväll möttes de av flaggor, papperskoreografi och en stor duk med hemmalagets klubbmärke. Och sen gör fansen nåt som det var längesedan man hörde. De sjunger hela tiden. Och trummar. Åh vad de sjunger och trummar. Och står upp. Och hoppar. Och leds av en fransman med megafon. De tycker att sittplats är för företagsfolket, och de har så klart rätt. Man ska brinna - slå upp och stå upp som en vild låga. Att de 22 på gräset där nedanför är proppfyllda med fotbollstalang (alla utom norrmannen Braathen) gör inte saken sämre. Och att Mickaël Landreau står i PSG:s mål struntar jag lite i när Toulouse gör tre skickliga, listiga och oerhört vackra mål i första halvlek.

Ja, jag tror jag officiellt ska skita i detta och starta en ren fotbollsblogg och få tusentals läsare istället för tre, och tjäna pengar och leva på mitt intresse.

P.S.
Och bara därför gör Daniel Braathen mål - och firar med en regelrätt brakedance. Herregud.

Kommentarer
Postat av: Jonas

Du kan skriva vackert och ta allt grovarbete, jag kan provocera och se vacker ut. Hade varit en fin blogg.

2009-03-23 @ 18:22:28
Postat av: Author

Det är du som är googlaren, Herr För Snygg För KFF.

2009-03-23 @ 18:27:11
Postat av: Brask

Gör det! Gör en fotbollsblogg

2009-03-25 @ 00:45:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0