Jag trivs bäst

Har setat och njutit hela kvällen. Det verkar sakta ned lite här, ute i Partille, i en andrahandstvåa, utan TV, och internet bara leachat på obestämd framtid från något hyreshusnätverk.
Jag och min kurskamrat köpte två påsar chips och nio liter julmust - samt några CD-fynd - och har setat i "hans" soffa och lyssnat på en grym playlist och sen sett på legendariska YouTube-klipp varvat med Rallarsving-episoder.
Och så har jag sett bilder på Marcus Berg från gymnasietiden i Torsby. Det syntes att han skulle bli fotbollsproffs, eller något liknande.

Idag tog jag även 11:an till Saltholmen och såg hav. Det var grått, molnigt, blåsigt och lite dimmigt. Som om det nyss hade avslutat en dag av att ha tjänat naturen i oönskat väderlag. Likt Ulf Lundell så kysste jag det ändå. Det finns något vackert i allt, alltid.

Imorgon säger jag hej då till Göteborg för den här gången. Jag lär återkomma. Har en massa anledningar till det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0