An Autumn In The City

Kom hem klockan 2 efter en härlig dag och kväll i Ludvika och två drömska timmar i Blötberget efter det, och hittade ett brev från Göteborgs Universitet, adresserat till mig. Hade nästan gett uppp hoppet om att jag på rätt sätt skickat in hemtentan för tre veckor sedan, men jag antar att det tar sin tid att rätta 80 tentor á 6-8 sidor.

Jag tänkte: ska jag öppna kuveret nu och få reda på resultatet, eller vänta till imorgon. Om jag väntat till morgonen hade jag inte kunnat somna på ett bra tag, och istället legat och tänkt och tänkt och lite oroat mig. Om jag öppnade det nu skulle jag antingen somna som bäst i världen eller med ett svart moln ovanför huvudet.
Jag tog för ett tag till min vidskepliga sida (den som alltid alltid alltid kommer fram vid straffsparkar - och den har nästan alltid rätt) och tänkte: jag har aldrig failat en kurs förut - men då har jag aldrig fått reda på resultatet onykter. Det talade för att det skulle stå U på pappret inuti. Det gjorde mig inte glad, så jag tänkte: fuck it. Min vidskeplighet spelar ingen roll. Jag öppnade, och högst upp till höger stod det "Sammanfattning: VG".

Jag kan fan göra vad jag vill. Bara jag vill det.
Idag vill jag ta det lugnt.

Och det ryktas om att vi får se lite Grotescohumor ikväll på Melodifestivalen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0