Snön ligger över allt överallt

Sov tre timmar och åkte till Borlänge där de bedövade näsan och jag fick reda på att jag har en polyp (vill inte veta exakt vad det är) i den vänstra bihålan som ska behandlas med ett speciellt nässpray hårt i en månad och sedan mjukare i någon månad efter det och att mina tidigare aningar att lite vanligare nässpray inte biter alls var rätta och att jag ska tillbaka om tre månader igen, sen käkade jag och pappa, som tagit ledigt från jobbet några timmar, på Burger King och det var fantastiskt och sen drog vi hem med radion på och blickar mot det vykortslandskap som vi lever i, och när vi kommit till Ludvika bokade jag lite körlektioner på Mattias Trafikskola med Lennart om tre veckor och sen gick jag till Åhléns och vågade köpa gudomligt Elvital-schampoo eftersom den förra flaskan var slut och nu sitter jag här och har ätit en banan och ser fram som fan emot de närmaste veckorna med fotboll, tjugoårskalas och tjugoårsgrejer som att stasha upp med alkohol (HAHAHA VEM FÅR INTE FÖLJA MED IN PÅ SYSTEEEMET?), Bloc Party och kanske Popcirkus, vi vet inte än, och allmänt Sthlm tror jag väl.

Och det första som hände på Sjukhuset i Borlänge var att vi hörde en läkare säga något till en gammal man som svarade
"Ursäkta, vad sa du?", varpå läkaren sa, med högre röst den här gången:
"Vi ska ta och undersöka er hörsel nu."
"Jaha", sa den gamle mannen.
Det var kul.

Och en av de sakerna jag hann tänka på inatt när jag inte kunde sova var varför jag, eller Lalat, inte drog igång Rocky Rocastle-sången på Emirates. Här är en video som innehåller den, samt en Cashley-ramsa jag inte hört tidigare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0