Tidsmaskin



När jag som bäst satt och ögnade igenom "Dramatikanalys - en introduktion" - vilket var intressant, men över 10 sidor facklitteratur i streck kan aldrig bli ett nöje man griper an med koncentration - hörde jag något totalt oväntat utanför fönstret. För en sekund satt jag på Västra igen, vid köksbordet med läroböcker framför mig och tittade på min reflexion i ugnsluckan mitt emot mig, jag behövde inga tofflor och någon tittade på teve i vardagsrummet. Men bara för en sekund. Sen; vad i hela friden gör Glassbilen i Göteborg?

Förstå min bestörtning och känslomässiga förvirring. Det är helt enkelt så att Glassbilen varje fredag, runt åtta, skuttar upp för B.E. väg i Grängesberg och erbjuder familjen Jacobson möjligheten att köpa god glass, och eventuellt skratta åt roliga nya glasser som riktar sig till barn som får Frosties morgon och kväll. Men; har denna ljusblåa härlighet tillslut hittat mig i Tuve, Hisingen, Göteborg? Det verkar så. Den fick mig att känna mig som hemma. Bokstavligt, som sagt. Och jag blev ännu gladare över att jag bokat tågbiljetter till helgen. Ska bli så jävla grande med Grängesmarken.

I övrigt har jag hittat en grymt intressant video om, dagen (eller gårdagen) till ära, the so called 9/11.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0