Ett annat Trädgår'n



Love Antell, du kan tolka det hur som helst. Det här var en speciell dag - och inte bara för att Brask fyllde år.

Jag mötte upp med något väldigt komplicerat, för mitt innersta, mina blodkärl, mitt hjärta i alla fall. Men det var lite som på den gamla goda tiden, innan det var dags för efterrätten. Jag hade kul trots allt. Inte bara för att vi såg och hörde och kände en massa bra musik. För bra musik var det. Britta Persson värmde upp, om man får vara så elak. Det var riktigt skönt hursomhelst. Sedan spelade Florence Valentin med Love, söta underbara Love, i spetsen alla sina tusen instrument direkt på min bröstkorg. Så kändes det. Oerhört skönt.

Efter två öl, ett kvitto och varsinn "hur har kvällen varit-blankett" gick vi ner och såg Caesars. Skruvat. Trummisen, förmodar jag så här i efterhand, kom in på scenen med en av stål framställd papperskorg (såg det ut som) på huvudet och presenterade stelt sitt band, och bad oss hålla tillgodo. Jag måste säga att jag inte riktigt är ett fan av deras stil rent attitydsmässigt, men kvällens andra stora mål var en mental härdsmälta. "Jerk it out" är en fantastisk låt rent ljudmässigt, och den är femstjärnig live. Och utöver en trummis med papperskorg på huvudet så kunde Caesars stoltsera med en alldeles egen Alexander Bard - fast med hår på huvudet. Sjukt grande.

Looptroop Rockers summerade kvällen genom att stå för den helt enkelt bästa spelningen jag kommer att se på länge. Gemytligt, smart, klyftigt, underhållande, sympatiskt, genialt. Hiphop som jag inte bara tål utan älskar.

Tack för en trevlig kväll. Du läser inte detta, inte än på ett tag i alla fall. Men tillslut, tror jag nog. Först och främst ligger det i mina händer.

När man sedan ska ta sin nedkylda, förvirrade, lite ängsliga men samtidigt på något sätt energifyllda och välbekanta kropp tillbaka, ut från storstan, bort från fontänerna, över broarna där man ser tusentals byggnade som jag inte har en aning om hur de tänker, då, då finns det inget bättre än Bloc Party. I was an ordinary man with an ordinary desire.

Grattis i efterskott, Rasmus. Men jag hann!

Kommentarer
Postat av: Rasmus

Du hann gott och väl :)

2008-09-19 @ 12:00:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0