80% av alla dina bakterier sitter inte på tänderna



Jag tänkte starta ett litet, fredligt bloggkrig. Eller en fluga? Läs vidare så får ni veta svaret. Soulmate Skåne presenterade häromdagen en mycket intressant recension av färger på sin blogg. Det var kul, jag skrattade, men kände att jag inte riktigt höll med i allt. Därför känner jag mig tvingad att genom detta fantastiska medium skriva ett contrainlägg i all vänskaplig anda. Detta är alltså MacJacobs färgrecension.

Vit
Jag börjar med att till stor del hålla med Andreas. Vitt är färgernas Schweiz, men jag anser att färgen är en av de allra vackraste. Liksom, änglarna har vita skrudar. Vitt är ljus. Fem av fem penslar.

Svart
Svart är även den gudomlig. Passar till allt. Neutralt och utmanande. Fem färglösa penslar.

Brun
Inte mycket nytt här. Brunt är brunt. Själva ordet är till och med fult. Dock kan björnar vara bruna. Stort plus, men det hjälper ändå inte så mycket. En gammal skruttig pensel.

Röd
Wow! Arsenal anammar färgen, den finns med i nästan alla flaggor, läppar och blod är rött, den finns innuti eld och tjurar tenderar att springa rätt emot den. Rött är styrka och karaktär. Fem av fem.

Grön
Grönt har potentialen att vara riktigt kickass. Men på nåt sätt räcker den aldrig fram. Som Sampdorias Kappa-tröjor; man borde kunna göra något bättre av dem. Perfekt som underlag, dock. Tre av fem glanslösa penslar.

Gul
Gult är fult, men vem kan argumentera mot solen? Tre av fem även för gult.

Blå
Blå har lika stor potential som grön, men utnyttjar sin på ett fantastiskt sätt. Blått funkar året runt och skrämmer sällan bort någon. Man kan sitta dagarna i ända och se himlen möta havet i en oändlig kärleksaffär där borta i horisonten. Fem av fem penslar.

Rosa
"Gay." Gay? Sant, förvisso, men vad är fel med gay? Dessutom är rosa maffiastaden Pelermos färg. Nåväl, rosa är inte ursnyggt. Två av fem tunna penslar.

Lila
Kanske världens mest underskattade färg. Lila är en renässansens färg. Renässansen var kanske den bästa tidsåldern efter antiken. Lila utstrålar, för mig, kunnighet och stil, och ett kryddmått passion, likaså. En grande färg som dock inte riktigt håller hela vägen. Fyra av fem Da Vinci-penslar.

Guld
Vinnarens färg, dock lite väl prålig för min smak. (Helt rätt, jag är en förlorare). Guld är exklusivt och dyrt, men att smutsiga afrikaner är de som tar fram det drar ned betyget. Fyra av fem oanvändbara penslar.

Silver
Vissa färger passar som glansiga. Rött, till exempel. Grått gör det inte. Bort med silver. Två penslar av fem möjliga.

Där har ni den. Ni ville inte, men jag skrev det ändå. Kom ihåg att lila är underskattat och att grönt bara väntar på att släppas lös. Skriv gärna din egen recension av de ovanstående färgerna och posta dem på din blogg, så kan vi skapa en liten fluga i bloggvärlden. Och jag hoppas att ni alla vet vilken ursprungsblogg som ska krediteras. Just det, den som nämndes i början.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0