Varför det är mer än vad som möter ögat



Plötsligt händer det. Som att spela på Triss.
Plötsligt i Vinslöv. Som världens skönaste film/dokumentär.
Plötsligt gick jag bortom det där krönet, och hittade ett slags paradis.

Jag hann bara gå några hundra meter, sen såg jag hur grusgångar uppenbarade sig. Pittoreska träskyltar med avstånd och destination. Plötsligt hörde jag vinden. Inga bilar - vinden, hur den susade i träden. Jag tog den intressantaste vägen och hittade öppna fält, hästar, ett reguljärt falurött hus med vita knutar i fjärran, bänkar som går till spillo, svampar inne i skogen, grillplatser på avvägar, vatten & vass.

Såg sen att jag har mycket kvar att undersöka. Plötsligt fantastiskt.

Och Joey Zasa är med i Criminal Minds. Grande.

¤ ¤ ¤

Non piangere perché è finito. Sorridi perché c'è stato.

Gråt inte för att det är slut. Le för att det varit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0