En höst i stora staden



Missade bussen med några retliga dussin sekunder imorse. Vad fan, liksom. Tänkte att nu blir jag sen, men såg att min skånska kurskamrat gick på samma buss en bit på vägen. Om inte annat så blir vi sena tillsammans, men jag hade underskattat hur jävla ofta spårvagnar och bussar går här, så vi hann i god tid. Och föreläsningen fick börja med att vi (eller jag, i mitt huvud), kunde sjunga "Cheerio" åt svenska-studerande som hade misstolkat sitt schema. 

Varje dag måste jag ta en extra funderare på om jag verkligen läser den här kursen, på heltid och allt. Det är smått fantastiskt att ha Shakespears "En midsommarnattsdröm" och diverse verk av medeltida författare som kurslitteratur (för att nämna en bokstav i alfabetet). Idag handlade föreläsningen om de viktigaste tidiga renässansförfattarna, och renässansen i övergripande allmänhet. Vi satt längst bak, högst upp i stora hörsalen och lyssnade på den alltid lika underhållande kunskapskällan Dag Hedman.

Efter sedvanligt grupparbete gick vi på stan och såg till att ha några för framtiden viktiga böcker i ägo.

Och dagen blev riktigt bra till slut.

And I know I'll be hunting high and low
high
There's no end to the lengths I'll go to

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0