Rock-regn-rusk-test

Det såg inte ut som om det regnade, men visst var det 100% luftfuktighet ute. Jag gick ändå. Mörkret höll på att gå upp, men fortfarande fanns en del av dagen kvar. Det blir så vackra färger.

Jag hade bestämt mig för att vandra till mina Flogging-låtar på mobilen. Eftersom det regnade blev det även ett passande test för min höst- och vår-rock. Det gick bra. Jag knallade på och irländarna spelade som de alltid gör. Det går att vandra även i Tuve. En fredagkväll är det nästan lika ödsligt som i Grängesberg. Underbart. Bara funderingar och smärre city-life-syner. En grusplan full med vattenpölar. Silhuetter i de få upplysta fönsterna. Tankar på tomatsås när jag väl kommer hem.

Jag hann inte med all Flogging Molly. Fick lämna Sentimental Johnny, det blev nämligen fruktansvärt kallt om öronen.

Det känns lite som förr, förutom att det inte är någon annan som tränger sig på. Kultur-natta i hela staden. Jag gick inte på Grufnatta heller. Chris Martin håller mig sällskap istället. Jag tror att detta är destruktivt, men känner inte riktigt igen mig själv trots allt, så jag vet inte vad jag ska ta mig till, i ordens minsta betydelse. Om ni tycker att jag skriver märkligt och är allmänt konstig så är det just för att jag inte riktigt vet vad jag gör. Trygghetsisen har smält, nu simmar jag omkring och tar andetag på tok för sällan. The truth is that I miss you, som den gode Chris nog skulle sagt.

Det fanns en Smallville-video, så för att jag innerligt är fascinerad av Stålmannen så blir det den. Och för att Kultur-natta fick mig att tänka på festligheter i hemkommunen. Coldplay - Green eyes.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0