Return



Jag har blivit tidskräsen. Usch för föreläsningar klockan nio på morgonen. Att det var Dag Hedmans sista med oss höjde dock motivationen. Min första Universitetslärare. Och han är perfekt. Kunnig, kritisk, humoristisk, och så sätter jag mina pengar att han spenderat lång tid i Uppsala. Jag är helt klart pro dialakter med fäste i Stockholm eller norr om huvudstaden. Hur som helst, jag kommer att minnas Dag.

Klockan elva var vi färdiga. Det blev lite inspelade arior, lite exempel på fantastisk teatermekanik, och allmänt litteraturvetande. Stora Hörsalen är verkligen stor. Idag satt vi med perfekt uppsyn, dessutom. Men det är lite trångt. Men jag klarar mig. Men inte utan lite smärta.

Konsum öppnade på Avenyn. Vi gick dit, provsmakade en massa saker, och fick en varsin gul ros. Det var längesedan. Jag tog hem min och satte den - i avsaknad av vas - i en hushållspappersrulle på mitt köksbord (inget vatten inblandat alltså, den kommer att dö snart), som jag bara sekunderna tidigare städat av och med stolthet placerat ut min jul/Italien-duk jag tidigare under dagen inhandlat på Göfab, eller vad fan affären heter, fantastisk var den i alla fall, och med lätthet burit med mig hem i min London-påse, som är snygg men inte prålig, något ni kan verifiera om vi ses någon gång och jag bär den, för jag tänker inte ta kort på den och lägga ut, eller så gör jag det, men var vaksamma i alla fall!

I cirka en månad har jag diggat Human, Killers nya singel, och längtat som fan efter att deras nya album ska vara tillgänglöigt för nedladdning. Idag blev det tillgängligt för nedladdning. Jag laddade ned det direkt när jag kom hem. Eftersom mitt bredband inte tillåter mitt nedladdningssprogram att utöva sin excellens i allt för stor grad stängde jag av alla andra aktiviteter på datorn och satte mig för att läsa. Eftersom jag sovit 5 timmar inatt och det var mörkt ute och jag hade gått omkring i Göteborg hela dagen och letat efter böcker (köpte Fever Pitch <3 ) och jag läste en förbannat tråkig text i en förbannat tråkig men ganska allomfattande men framförallt svindyr antologi så somnade jag.

Vaknade i tid för att titta på Simpsons och fotboll á la Roy Keane - utan ljud. Holland var helt enkelt jättebra och Sverige var ganska bleka. Intressant match ändå. En ännu bättre match var Spanien - Chile. 3-0 blev det. Matchen spelades på El Madrigal, Villarreals hemmaplan, så jag blev extra glad när Real Madrid-nobbaren Santi Cazorla satte 3-0 i slutet av matchen. Sen gick alla mina kanaler över till att visa myrornas krig (olika avsnitt, dock), så då fick det vara nog. Nu sitter jag här och avrundar dagen med Killers och Coldplay. Grande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0