Dag av världar

Som 10 000 sekunder och 1 sekund samtidigt har den här dagen känts som. Jag vankade efter en väldigt dålig natts sömn i Göteborg, och ska nu avsluta den i en riktig säng för första gången det här jullovet. Min egen säng, i mitt gamla rum. Med Arsenal som tittar ned på en. Postern där Reyes, Pires, Bergkamp och Henry kramas, och Fabregas syns som ett suddigare ansikte i bakgrunden. Dåtid och framtid.

Jag själv är mitt emellan tid just nu.

På... äh, okej, jag har helt glömt bort vilka veckodagar som hör till vilka datum. Den 30:e ska jag ha svarat ja på antagningsbeskedet från Dalarnas Högskola om jag ska möta våren i Falun, av alla städer. Vår, Dalarnas, residensstad. Staden som Göteborg skamlöst kopierat gatunamn ifrån, staden där det inte tar 5 timmar, utan 1 timme, att åka hem en lördag och se Arsenal spela på en 40 tumsskärm i en HD-kanal och äta mat som väcker insomnade smaklökar på tungan till liv och dansande glädje igen.

För att jag vill meet you on the road and blame it all upon a rush of blood to the head. Coldplay - A Rush Of Blood To The Head

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0