Varför tevereklam är bra och dåligt

Reklam på teve kan vara något fantastiskt. Egentligen finns det ingen anledning till att hata reklam som så många gör idag. Utan reklam: SVT hela dagen. Reklampengar ger kanaler och program. När det sedan dyker upp fantastiskt roliga reklamer som den här OLW-reklamen i Monty Python-stil ("Nu måste du ju dela med dig") eller Schweppes reklam där mannen tävlar i dressyr på en tjurrygg. Det är så kul så jag skrattar rakt ut.

Hursomhelst, när jag försökte leta reda på gamla goda roliga reklamer på YouTube snubblade jag över ett klipp från bortglömda, magiska Småstjärnorna. Trots alla nya reklampengar skulle jag vilja påstå att det gjordes mycket bättre underhållningsprogram förr. Småstjärnorna, liksom. Barn som är roliga och mimar. Grande.



Kommentarer
Postat av: Lampis

Nostalgi. Så sjukt mycket nostalgi. Varje fredagkväll; Småstjärnorna och hamburgare.

2008-09-04 @ 16:25:58
URL: http://anendhasastart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0